فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 527
بازدید کل : 13578
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» به راحتی از شبکه های اینترنت بی سیم استفاده كنيد

برای بسیاری از کاربران تلفن های همراه آیفون 4 پیش آمده که هنگام اتصال به شبکه های WiFi با یک صفحه ی سفید مواجه شوند.این مشکل با یک ترفند بسیار ساده قابل حل است.

به هیج عنوان نیاز نیست که تغییراتی در قسمت اتصالات ایجاد شود،حتی گاهی دستکاری در بخش اتصالات باعث می شود که ارتباط با اینترنت کاملا با مشکل مواجه شود.البته این مشکل تنها در تلفن همراه آیفون مشاهده نشده است،بلکه در سایر محصولات اپل مانند آی پد نیز مشکل عدم نمایش شبکه های اینترنت بی سیم دیده شده است.
برای رفع مشکل عدم یافتن شبکه های اینترنت بی سیم،کاربران نیاز دارند تا تلفن همراه خود را در حالت Airplane Mode قرار دهند.در این حالت کلیه اتصالات گوشی بسته می شود.سپس اقدام به جستجوی شبکه های WiFi نمایند،در این حالت خواهند دید که مشکل به راحتی حل شده است.
پس از اتصال به اینترنت نیز می توانند از حالت Airplane Mode خارج شوند.



نويسنده : niloofar | تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آموزش اعمال افکت loopy loop بر روی متن در فلش (Adobe Flash)

آموزش اعمال افکت loopy loop بر روی متن در فلش (Adobe Flash)

 

 

گام 1
یک سند جدید با ابعاد 300x200 ایجاد کرده،Frame Rate را 35 fps بگذارید.
گام 2
ابزارHorizontal Type را انتخاب کرده،متنی را تایپ کنید.
گام 3
Window > Effects&Presets (Ctrl+5) را انتخاب کنید.
گام 4
در پنلEffects&Presets گزینه Animation Presets > Text >  Rotation > Loopy Loop را انتخاب کنید.مانندنمونه:
گام 5
با استفاده از ابزارSelection و تکنیک  drag and dropافکتLoopy Loop  را از پنلEffects&Presetsروی متنی که تایپ کرده اید، بکشید.
گام 6
بهTimelineرفته طول فیلم را کم کنید تا با طول انیمیشن یکی شود.
گام 7
سپس گزینه Composition > Trim Comp را انتخاب کرده،به ناحیه کار بکشید.
گام 8
حال File > Export > Adobe Flash (Swf) را انتخاب کنید.
گام 9
یک سند دیگر با مشخصات زیر ایجاد کنید:
Width=300    Height=200   Frame Rate=35
گام 10
یکMovie ایجاد کرده نام آن را LoopyText_mc بگذارید.
گام 11
نام لایه جاری را loopy text بگذارید.
گام 12
گزینهFile > Import > Import to Stage (Ctrl+R) را انتخاب کرده،یک فایلswf ،import کنید.
گام 13
به ناحیه اصلی(Scene 1) برگردید.ابزارSelection را انتخاب کرده، Text Movie Clip  را از Library به روی ناحیه کار بکشید.
حال افکت را امتحان کرده ، لذت ببرید.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پادکست چیست؟!

پادکست چیزی شبیه یک شوی تلویزیونی است که با فرمت صدا منتشر میشود و شاید یک وبلاگ است که با فرمت صدا ایجاد میشه و نه بصورت متن. پادکست ها نیز مانند وبلاگ ها دارای موضوعات مختلفی هستند . ورزشی ، علمی ، تاریخی ، طنز ، خبری و غیره

چیزی که در مورد پادکست ها جالب است حالت صوتی آن ها است که علاوه بر دارا بودن جذابیت شنیداری شما را قادر میسازد تا آن را روی کامپوتر خود دانلود کنید و بعدا آن را روی PC و یا MP3-player خود گوش کنید. وقتی شما صدای شخص گوینده را به جای فونت های کامپیوتر میشنوید ، حس نزدیک تری نسبت به گوینده پادکست دارید که در متون یک وبلاگ به راحتی حس نمیشود. همین موضوع باعث رشد سرویس های بزرگی شده است که به شما پادکست رایگان میدهند.

سرویس های رایگان پادکست

پرشین کست : اولین سرویس پادکست فارسی است که علاوه بر یک وبلاگ جمع و جور، یک پادکست نیز به شما میدهد که فایل های صوتی گفتارهای خود را درآن آپلود کنید و دیگران علاوه بر دیدن متن وبلاگ شما ، صدای شما را نیز بشنوند . شما میتوانید برای صدای پس زمینه پادکست خود از موسیقی های ملایم استفاده کنید تا پادکست جذاب تری داشته باشید.

چگونه پادکست خود را در موتور های جستجو ثبت کنیم ؟

سایت یاهو بزرگترین سرویس جستجو و ثبت پادکست ها را راه اندازی نموده است و شما را قادر میسازد تا در میان میلیون ها پادکست جستجو کنید . همچنین در این سایت شما میتوانید براحتی پادکست خود را با موضوع خاصی ثبت کنید. برای ثبت پادکست خود به آدرس podcasts.yahoo.com/publish مراجعه کنید و لینک فید پادکست خود را وارد کنید تا پادکست های شما نیز در نتایج جستجوی یاهو ظاهر شوند.



نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 6 آبان 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ویبره موبایل چگونه کار می کند؟

 

شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود.

موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏

 

‏موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون4 می باشد.

‏زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود.

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اگر آب روی لپ‌تاپ ريخت چکار كنیم؟!

بسیاری از افراد می‌دانند رطوبت، دشمن مدارهای الكترونیكی است و سعی می‌كنند در صورت امكان دستگاه‌های الكترونیك را از آن دور نگه دارند، ممكن است به هر دلیل این دستگاه‌ها كه وجودشان دیگر جزئی از زندگی انسان شده باز هم در معرض آسیب ناشی از رطوبت قرار بگیرد. عرق بدن، رطوبت هوا، نوشیدن در كنار این دستگاه‌ها، غفلت‌ها و... مسبب چنین آسیب‌هایی خواهد شد.

اگر در آن شرایط قرار گرفتید اطلاعات پی‌آمده ممكن است راهنمایتان باشد.

ادامه مطلب را مشاهده کنید


ادامه مطلب ...
نويسنده : niloofar | تاريخ : شنبه 15 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۶ قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

اگر فکر می‌کندی که تنها قابلیت یک روتر بی سیم (wireless router) این است که کامپیوتر و لپ‌تاپ را به اینترنت وصل کنید، اشتباه می‌کنید و امکانات بسیار خوبی را از دست می‌دهید. درست است که کار اصلی آن اتصال اینترنتی است اما کارهای دیگری هم می‌کند که بسیار مفید است.

115173 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

لاگین کردن در یک روتر ممکن است ساده یا مشکل باشد، صفحات مختلف و تنظیمات متنوعی در روتر وجود دارد که اگر درست نباشند، ممکن است اتصال شما به اینترنت قطع شود. در این مقاله به بررسی ۷ مورد از مفیدترین قابلیت‌های یک روتر که در بیشتر محصولات امروزی وجود دارد، می‌پردازیم. تغییر دادن تنظیمات شاید کمی خطرناک باشد و بهتر است خوب دقت کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

  • Security Encription یا رمزگذاری امنیتی

مهم‌ترین قابلیت یک روتر رمزگذاری امنیتی است. در واقع بیشتر کاربران با رمزگذاری آشنا هستند ولی برای تازه‌کاران بسیار مهم است که برای اتصال وایرلس به روتر خود، رمز انتخاب نمایند. اگر رمز وایرلس انتخاب نکنید، ممکن است همسایه‌های نزدیک به صورت وایرلس از روتر شما استفاده کنند و علاوه بر اتصال به اینترنت، به اطلاعات مشترک شده‌ی کامپیوتر شما دسترسی یابند. وقتی در بخش‌های مختلف تنظیمات یک روتر گشت‌و‌گذار می‌کردید احتمالاً با بخشی به نام Wireless Security (یا چنین اسمی) روبرو شده‌اید. در این بخش می‌توانید نوع رمز‌گذاری را انتخاب کنید. WEP، WPA، WPA-2 انواع مختلف رمزگذاری است که WEP ضعیف‌ترین حالت و WPA-2 قوی‌ترین و در عین حال کند‌ترین نوع رمز‌گذاری است. در مصارفت خانگی معمولاً بهترین انتخاب WPA2 است.

210803 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

همیشه حواستان به رمز وایرلس باشد، مبادا کسی آن را هک کند و علاوه بر استفاده از پهنای باند و ترافیک اینترنت شما، کارهای غیرقانونی دیگر انجام دهد.

  • فیلتر کردن از طریق MAC Adress

وقتی در شبکه هستید، مشخصه‌ی یکتایی به نام مک اَدرس (Media Access Control address یا آدرس کنترل دسترسی به محتوا) به کامپیوتر و لپ‌تاپ شما اختصاص می‌یابد. وسایل دیگر مثل گوشی و کنسول بازی شما هم چنین آدرس یکتایی خواهند داشت، هر چیزی که در شبکه باشد یک مک ادرس خاص دارد.

38673 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

فیلتر کردن MAC قابلیتی است که توسط آن می‌توانید دسترسی یک یا چند آدرس خاص را به شبکه تغییر دهید. روترهای امروزی می‌توانند دسترسی یا عدم دسترسی هر مک ادرس را به طور خاص تغییر دهند ولی روترهای قدیمی‌تر این کار را در مورد یک لیست آدرس‌ها انجام می‌دادند و به صورت تک‌تک نمی‌شد دسترسی را مشخص کرد. برای داشتن بالاترین امنیت طبیعی است که باید تنها مک ادرس وسایل الکترونیکی خودتان اجازه‌ی دسترسی داشته باشند. البته مشکلی که پیش می‌آید در مورد دوستان شماست، آنها نمی‌توانند به روتر دسترسی پیدا کنند پس راه دیگر این است که تنها اجازه‌ی دسترسی مک ادرس‌های مشخصی را ممنوع کنید. انتخاب با شماست!

  • Port Forwarding

در اینترنت تمام بسته‌های اطلاعات دارای یک IP مقصد و یک پورت هستند، IP چیزی است که یک کامپیوتر یا دستگاه را مشخص می‌کند، در کنار IP یک پورت هم وجود دارد که نشان می‌دهد بسته‌ی اطلاعات مورد نظر باید برای چه نرم‌افزاری ارسال شود. مثلاً در یک بازی آنلاین برخی بسته‌های مربوط به بازی به IP شما و یک پورت خاص ارسال شده و بسته‌های دیگر اطلاعات که به سرویس چت داخل بازی مربوط هستند نیز به پورت دیگری ارسال می‌شوند و در نتیجه دسته‌های مختلف اطلاعات در بازی، با پورت‌های مختلف متمایز خواهند شد. روتر شما در اینترنت خود یک IP مشخص دارد، روتر اطلاعات دریافت شده را برای وسایل مختلف فُروِد (Forward یا اصطلاح فارسی آن فروارد) می‌کند. معمولاً روترها تا این اندازه هوشمند هستند که این‌کار را خودکار انجام بدهند اما گاهی مجبور می‌شوید این کار را به صورت دستی انجام دهید و پورت‌ها را فرود کنید.

83293 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

معمولاً نرم‌افزارهایی که محدوده‌ی غیرمعمولی از پورت‌ها را استفاده می‌کنند (مثل بازی‌ها) نیاز به فرود دستی پورت‌ها دارند. هاست سرورها هم همین‌طور هستند. همیشه حواستان به کانکشن‌های (اتصالات) ناموفق باشد، شاید مجبور به فرود کردن دستی برخی پورت‌های روتر شوید.

  • Quality of Service و Wi-Fi Multimedia

کار QOS یا Quality of Service این است که تقدم و تأخر برخی بسته‌های داده را نسبت به برخی دیگر مشخص کند. وقتی با اینترنت کار می‌کنید، داده‌های مختلفی مربوط به وب‌سایت‌ها، تورنت‌ها، بازی‌های ویدیویی، سرویس‌های گفت‌وگو، آپدیت‌ها و …. دریافت می‌شود. اگر حالتی پیش بیاید که فعالیت شبکه زیاد شود، تقدم و تأخر داده‌ها را می‌توان تعیین کرد. به عنوان مثال وقتی توسط QOS اولویت بیشتری برای World of Warcraft نسبت به سرویس چت دهید، وقتی روتر با بسته‌های مختلف داده روبرو شود و بخواهد آن را مرتب کرده و ارسال کند، ابتدا بسته‌های مربوط به بازی مذکور را می‌فرستد و وقتی کار تمام شد سراغ بسته‌های اطلاعاتی سرویس چت خواهد رفت.

 55393 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

Wi-Fi Multemedia نیز یک نوع خاص QOS است که استفاده از آن به مراتب ساده‌تر می‌باشد. تنها تنظیم این است که آن را فعال یا نافعال نمائید!  کار مالتی‌مدیای وایرلس این است که قابلیت اطمینان و کارایی تمام بسته‌های داده که به نوعی به مالتی‌مدیا مربوط می‌شوند را بالا ببرد. منظور از مالتی‌مدیا انواع داده‌های مربوط به صدا، ویدیو و موسیقی است. البته این قابلیت یک تکنولوژی جدید است و نمی‌توان انتظار بهبود کارایی زیادی داشت.

  • Guest Access یا دسترسی کاربر مهمان

وقتی دوست شما بیاید و بخواهد از سرویس اینترنت شما استفاده کند، چه می‌کنید؟ رمز عبور را در اختیارش قرار می‌دهید و به راحتی اعتماد می‌کنید؟ راه حل خوبی نیست، دسترسی به شبکه‌ی خانگی شما و تمام وسایل موجود در آن ریسک بزرگی به نظر می‌رسد. یک راه حل امن و ساده هم وجود دارد.

 55383 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

Guest Access برای دستری موقتی یک مهمان به روتر به کار می‌رود. در این حالت کاربر مهمان فقط می‌تواند از اینترنت استفاده کند و به سایر وسایل متصل به روتر دسترسی ندارد.

  • Factory Defaults یا تنظیمات پیش‌فرض کارخانه

آخرین قابلیت یک روتر که بسیار پرکاربرد است، استفاده از تنظیمات پیش‌فرض روتر است. تنظیماتی که سازنده در ابتدا مشخص کرده است. وقتی با تنظیمات روتر آشنا نیستید و کار اشتباهی انجام داده‌اید، علاوه بر ریست کردن سخت‌افزاری می‌توانید از این قابلیت هم استفاده کنید.

73713 6 قابلیت مفید برای Wireless، WiFi، Router

البته این ویژگی ممکن است نام‌های متنوعی داشته باشد مثل Restore Default در مودم D-Link بنده، به دستور‌العمل سازنده مراجعه کنید تا مکان و نام دقیق آن را بدانید.



نويسنده : niloofar | تاريخ : یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۴ روش اصلی برای نصب نرم افزار روی سیستم عامل موبایل آندورید

 

امروزه کمتر گوشی را پیدا می‌کنید که بدون سیستم‌عامل باشد. هر روزه بر تعداد این سیستم‌عامل‌ها افزوده می‌شود و شرکت سازنده‌ای موفق‌تر خواهد بود که بتواند سیستمی‌ کامل و بدون نقص به همراه ویژگی‌های منحصر به فرد برای گوشی‌های موبایل تولید کند. یکی از این سیستم‌عامل‌ها که زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد «سیستم‌عامل آندروید» است که با وجود عمر کم توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین کاربران تلفن‌های همراه پیدا کند. هر سیستم‌عاملی روش‌هایی برای نصب نرم‌افزارهای مختلف دارد که با دیگر سیستم‌ها کاملا متفاوت است. آندروید نیز از این قاعده مستثنا نیست، بنابراین برای داشتن نرم‌افزار روی گوشی خود می‌بایست راه‌های نصب آن را نیز یاد بگیرید.

 

انتقال فایل و نصب به صورت دستی

سیستم‌عامل آندروید یک سیستم‌عامل کدباز بر پایه سیستم‌عامل‌های لینوکس است. پس شما می‌توانید همانند دیگر سیستم‌عامل‌های مبنی بر لینوکس با استفاده از خط دستور نرم‌افزارتان را نصب کنید. البته این کار ابتدایی‌ترین و در عین حال مشکل‌ترین راه برای نصب نرم‌افزار است. برای این کار نیاز به AndroidـSDKـWindows  دارید. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که بتوانید دستورات را از طریق کامپیوتر و سیستم‌عامل ویندوز به صورت دستی و با استفاده از کابل به گوشی منتقل کنید. البته SDK کاربردهای دیگری هم دارد که چون به بحث ما مربوط نمی‌شود به آنها نمی‌پردازیم. با استفاده از فرامینی که اغلب دستورات لینوکس هستند، می‌توانید براحتی با دادن اسم فایل اقدام به این کار کنید.

 

یافتن و نصب از طریق بارکدهای دوبعدی یا QR Code

روش جدیدی در حال حاضر در بین کاربران و سایت‌های به اشتراک‌گذاری آندروید باب شده است که با استفاده از آن می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف آندروید را از این طریق پیدا و در گوشی خود بارگذاری کنید. آنها از طریق بارکدهای دوبعدی برای دانلود آماده شده‌اند. اما بارکد دوبعدی چیست؟ در سال ۱۹۹۴ یک شرکت ژاپنی مبدع نوع تازه‌ای از بارکد به نام QR شد. بارکدهای QR متشکل از ماتریکس‌های دوبعدی هستند. این دو حرف مخفف عبارت «Response Quick» به معنای پاسخ سریع است و در واقع اشاره به رمزگشایی سریعی دارد که کدهای آن فراهم می‌کنند. در حال حاضر این بارکدها متداول‌ترین نوع در کشور ژاپن هستند و بیشتر گوشی‌های موبایل ساخت ژاپن توانایی خواندن آنها را دارند. همچنین دلایل استفاده از این نوع بارکد‌ها در استفاده از این نرم‌افزارها را می‌توان مورد زیر دانست:

ـ مصونیت بیشتر از خطاپذیرى به علت کاهش دخالت نیروى انسانى و وارد نشدن دستى اطلاعات.

ـ دسته‌بندى دقیق اطلاعات.

ـ سرعت بالا به همراه صحت بیشتر.

ـ دسترسى آسان به اطلاعات واقعى و حقیقى.

با این کار اولا شما سریع‌تر از هر زمانی می‌توانید به نرم‌افزار و توضیحات کامل‌تری از آن دسترسی داشته باشید و دوم رسیدن به آن برنامه به صورت کاملا صحیح و بدون اشکال انجام می‌گیرد.

حال که متوجه شدید بارکدهای دوبعدی چیست، ما روش استفاده از آن را برایتان بیان می‌کنیم.

برای استفاده از آن، به نرم‌افزار Barcode Scanner احتیاج دارید. این برنامه به شما کمک می‌کند اطلاعات موجود در بارکد را خوانده و آن را به محل دقیق فایل هدایت کنید تا تنها با یک کلیک بتوانید آنها را دانلود و نصب نمایید. کافی است آن را فعال کرده و دوربین را روی بارکد بگیرید تا خوانده شود. قابل ذکر است که در حال حاضر بیشتر برنامه‌های آندروید از این طریق قابل دسترسی است.

 

نصب با استفاده از برنامه‌های مدیریت فایل و برنامه

دیگر نرم‌افزاری که با استفاده از آن می‌توانید برنامه نصب کنید، برنامه‌های مدیریت فایل و مدیریت برنامه است. این نوع برنامه‌ها به وفور یافت می‌شود و انواع مختلفی دارد. کافی است آن را روی گوشی خود نصب کرده و برنامه را از طریق کامپیوتر به مموری‌کارت خود انتقال دهید. سپس با استفاده از آنها به مسیر فایل اصلی بروید و روی آنها کلیک کنید تا بدون مشکل نصب شود.

 

نصب از طریق برنامه‌های کمکی ارائه شده توسط تولیدکنندگان

تولیدکنندگان مختلفی در حال حاضر از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند که برای مثال می‌توان به شرکت HTC اشاره کرد. این شرکت‌ها معمولا به همراه گوشی، سیستمی ‌تحت کامپیوتری به شما عرضه می‌کنند که از طریق آن می‌توانید اقدام به نصب نرم‌افزار کنید. کافی است برای این کار گوشی را با استفاده از کابل به کامپیوتر وصل کرده و از منوهای برنامه بخش Install program یا گزینه‌های اینچنین را انتخاب کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه روی گوشی‌تان نصب شود.

 

همان‌طور که دیدید روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و ما تقریبا تمامی ‌این روش‌ها را به شما معرفی کردیم. حال خودتان باید به این نتیجه برسید که کدام یکی از این راه‌ها برایتان راحت‌تر است.

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ورود همزمان به Gmail با چند حساب کاربری بدون نیاز به افزونه

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید.

 

بدین منظور:

ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در Gmail شوید.

اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.

حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.

در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.

در صفحه بعد، گزینه On – Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.

در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.

اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

 

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.

در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.

بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.

اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» فزایش ۲ برابری عمر کارتریج پرینتر با شارژ رایگان آن توسط خودتان

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از پرینتر استفاده می کنید مطمینا با کارتریج و نحوه تعویض یا شارژ آن آشنایی دارید و قبل از آن از هزینه شارژ یا تعویض آن مطلع هستید! اگر به نظرتان هزینه شارژ کارتریج پرینترتان بیش از استفاده شما از پرینتر است یا اگر معتقدید کارتریج پرینترت حالاحالا باید کار می‌کرد، ولی الان پرینت خوبی دریافت نمی‌کنید و می خواهید خودتان کارتریج پرینتان را شارژ کنید آن هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای !

 

نکته: پیش از هرچیز، ذکر این نکته ضروری است که کارتریج تولید شده اکثر شرکت‌ها قابل حل در آب است، اما برای این که مطمئن شویم جوهر پرینترمان این قابلیت را دارد، کافی است انگشت خود را خیس کرده و روی یکی از صفحه‌های چاپ شده به درد نخور پرینترمان بکشیم، اگر رنگ تصویر به هم ریخت، حتما جوهر آن قابل حل در آب است.

 

برای این کار:

تنها چیزی که نیاز داریم یک سرنگ مدرج است که مطمینا در دسترس عموم هست و می توانید به راحتی از داروخانه تهیه نمایید.

بالای هر کارتریج یک برچسب دارد که معمولا کارخانه سازنده آن را قرار می‌دهد و در واقع برای پوشاندن سوراخ‌های ریزی است که جوهر از آنجا به کارتریج تزریق شده است. هر کدام از مخزن‌های جوهر، اسفنج کوچکی دارند که میزان قابل توجهی جوهر در خود نگه می‌دارد. وقتی جوهر تمام می‌شود، تنها آب آن است که تمام می‌شود و رنگ بسیاری در آن اسفنج باقی مانده است.

برای شارژ مجدد و بی دردسر کارتریج خود، کافی است ۳ میلی‌لیتر آب را با سرنگ کشیده و از طریق سوراخ‌های بالای کارتریج تزریق کنیم.

به این طریق می‌توان عمر یک کارتریج را تا ۲برابر افزایش داد و به پرینتر آسیب نزد.

 

نکته ۱: کارتریج‌های رنگی معمولا ۳ سوراخ و کارتریج‌های سیاه فقط یک سوراخ دارند. حتی اگر کارتریج سیاه چند سوراخ هم داشته باشد، تنها یک اسفنج دارد و نباید به ازای هر سوراخ، ۳ میلی‌لیتر آب به آن تزریق کرد. متاسفانه تنها روش برای فهمیدن اندازه اسفنج هر کارتریج، باز کردن و در هم شکستن یکی از آنهاست.

نکته ۲: بعد از شارژ ممکن است پیغام نبود جوهر از طریق نرم افزار سیستم دریافت شود که می‌توان آن را نادیده گرفت، مگر این که میزان چاپ روی کاغذ بسیاراندک باشد.

 

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نكات امنيتي درباره اكانت هاي جي ميل


داشتن یک رمزعبور قوی در حفظ اطلاعات شما کمک زیادی می‌کند اما علاوه بر این باید چند کار دیگر انجام دهید تا خیالتان از بابت امنیت اکانت جی‌میلتان راحت شود :
۱. حتما از ایمیل‌تان خارج شوید. بخصوص هنگامی که با استفاده از یک کامپیوتر عمومی به جی‌میل وارد می‌شوید (مثلا در کافی‌نت یا سایت دانشگاه) حتما پس از تمام شدن کارتان از صندوق ایمیل خود خارج شوید (Sign out). کار سختی نیست،فقط بر روی لینک Sign out در گوشه بالا و راست صفحه ایمیلتان کلیک کنید. اگر می‌خواهید خیالتان راحت‌تر شود حتما پس از این کار cache ، کوکی‌ها و تاریخچه (history) مرورگرتان را هم پاک کنید.سپس مرورگر را بصورت کامل ببندید.در کامپیوتر خانگی‌تان اگر لازم است بصورت مداوم از آن دور شوید می‌توانید آن را با استفاده از یک اسکرین‌سیور رمزدار محافظت کنید تا کسی بدون اجازه و در غیاب شما به اطلاعات صندوق پستی‌تان دسترسی نداشته باشد.

۲. مراقب ارسال اطلاعات حساس و محرمانه از طریق ایمیل باشید. هنگامی که شما یک ایمیل را فرستادید دیگر هیچ کنترلی در مورد اطلاعاتی که در آن ایمیل ارسال کرده‌اید ندارید.این به معنی آن است که اگر گیرندگان ایمیل بخواهند می‌توانند آن را برای کسان دیگری بفرستند یا اطلاعات بعضا محرمانه شما را در محیط عمومی منتشر کنند.حتی اگر به این افراد اعتماد هم داشته‌باشید باز هم ممکن است بخاطر سهل‌انگاری آنها ایمیلشان هک شود یا یک ویروس این اطلاعات را بدزدد. اطلاعات حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری ، رمزهای عبور و اطلاعات حساسی از این دست به هیچ وجه نباید از طریق ایمیل و به هیچ‌کس دیگر منتقل شوند. گوگل هیچگاه به شما ایمیل نمی‌زند تا از شما رمزعبورتان را بخواهد پس هرگز فریب این حقه هکرها را نخورید !

۳. فعال کردن حالت استفاده از پروتکل HTTPS. هر زمان که شما یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید ، کامپیوتر شما نیاز به ارسال و دریافت اطلاعات به شبکه اینترنت دارد.HTTPS اطلاعاتی را که بین کامپیوتر و اینترنت منتقل می‌شود را بصورت رمز درمیاورد تا شناسایی محتوای آنها در این بین غیرممکن باشد.جی‌میل برای لاگین کاربران خود از این پروتکل استفاده می‌کند اما شما می‌توانید صندوق پست الکترونیکی خود را نیز با استفاده از این پروتکل مرور کنید.استفاده از https ، باعث کندتر شدن فعالیت شما در جی‌میل می‌شود اما اگر بخواهید می‌توانید با کلیک بر روی Settings و انتخاب Always use HTTPS در زبانه General جی‌میل را وادار کنید همیشه از این پروتکل برای ارتباط با شما استفاده کند.

۴. مراقب فایل‌های ضمیمه مشکوک باشید. برای محافظت شما از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب دیگر جی‌میل تمام اتچمنت‌ها را هنگامی که ایمیل به صندوق شما می‌رسد اسکن می‌کند.عملیات اسکن یکبار دیگر هنگامی که ایمیل مذکور را باز می‌کنید تکرار می‌شود.فایل‌های ضمیمه‌ای که شما هم می فرستید توسط آنتی‌ویروس آنلاین گوگل کنترل می‌گردد.اما جی‌میل می‌گوید باز هم مراقب فایل‌های ضمیمه باشید و هر فایلی را که انتظار دریافتش را ندارید باز نکنید، حتی اگر از طرف دوست شما باشد.قبل از اینکه فایل ضمیمه ایمیل را باز کنید از فرستنده بپرسید که چه چیزی را برای شما فرستاده است و وقتی از بی‌خطر بودنش مطمئن شدید نسبت به بازکردن آن اقدام کنید.

۵. اطلاعات مربوط به بازیابی حساب کاربری خودتان را به روز نگه دارید. اطلاعات بازیابی اکانت به شما کمک می‌کند تا به حسابتان دسترسی پیدا کنید حتی اگر رمز عبور آن را فراموش کرده باشید یا یک نفر با دسترسی به حساب کاربری شما آن را تغییر داده باشد.در حال حاضر گوگل به سه روش می‌تواند به شمایی که رمزتان را فراموش کرده‌اید کمک کند.استفاده از آدرس ایمیل ثانوی، که با تعیین این ایمیل گوگل در هنگام فراموشی رمز توسط شما یک لینک برای ریست کردن رمز به این آدرس می‌فرستد.استفاده از SMS که البته در همه کشورهای جهان (حتی افغانستان) فعال است بجز ایران ! و روش سوم هم استفاده از پرسش و پاسخ امنیتی که در این روش باید سوالی را تعیین کنید که جواب دادنش برای شما آسان و برای دیگران غیرممکن باشد



نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دو فولدر با نام یکسان در یک مکان بسازید

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال

New folderبگذارید

همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Newو folderیک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژهNewرا تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه folder را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اگر لامپ كم مصرف بشكند.......!

 


طبق این اطلاعیه اگر این لامپهای کم مصرف بشکنند میتوانند موجب بروز حوادث بسیارخطرناکی شوند…
 
 
وزارت بهداشت و سلامتی انگلستان در اطلاعیه ای جدید اخطارهایی در مورد لامپهای کم مصرف داده است. طبق این اطلاعیه اگر این لامپهای کم مصرف بشکنند میتوانند موجب بروز حوادث بسیارخطرناکی شوند.این گروه اعلام کردند که پس از شکسته شدن لامپ ها در کمتر از ۱۵ دقیقه اتاق را ترک کنید.
این نوع لامپ ها از مواد سمی همچون جیوه تشکیل شده اند که عامل بسیاری از بیماری ها از جمله:میگرن،از دست دادن تعادل،از دست دادن هوشیاری و موارد دیگری میشود.لازم به ذکر است که این ماده سمی از طریق نفس کشیدن به بدن شما وارد میشود.
به افرادی که آلرژی دارند نیز توصیه میشود از دست زدن به این مواد جدا خودداری کنند زیرا باعث برخی مریضی های پوستی میشود.
همچنین توصیه شده است که محل شکسته شدن لامپ و همچنین تکه های شکسته شده را با جاروبرقی جمع نکنید زیرا باعث پراکنده شدن این مواد در سراسر خانه شده و بقیه نقاط را نیز آلوده میکند.
این مواد باید با جارو و به آرامی جمع آوری شوند و آنها را پس از جمع آوری در کیسه ای محکم قرار دهید.

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» رايت بيش از 700مگابايت روي CD

شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه . و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه .

 با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد .

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد :

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي تو نيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينه No Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خنثي كردن ممنوعيت راست كليك در سايت ها

احتمالا شما هم به سايتهايي مراجعه كردين که هنگام راست کليک اخطار ميده ,كه نمي تونيد از منوهاي راست كليك استفاده كنيد . البته اين روش هاي جلوگيري از راست كليك اصلا مفيد نيستن چون به هر حال كل صفحات سايت همراه با محتوي سايت توسط مرورگر در داخل History ثبت ميشن . روش هاي زيادي وجود داره : 1. ساده ترين راه غير فعال كردن Java Script هست . 2.دو تا کليک (راست و چپ) رو با هم فشار بدين و با هم بلند کنيد (اين روش در بعضي از سايت ها كار نمي كنه) 2. در صفحه راست كليك كنيد , دكمه راست كليك رو هم چنان پايين نگه داريد و بعد Esc را بزنيد تا اخطار ناپديد شود . دكمه راست كليك رو رها كنيد , حالا مي تونيد از منو هاي راست كليك استفاده كنيد . 3. راه ديگه اينه كه عكس يا هر چيز ديگه رو كه در سايت هست و احتمالا شما راست کليک رو براي برداشتن اون ميخواين انجام بدين رو به صورت Drag and Drop در بالاي مرورگر ( جايي كه آدرس هاي اينترنتي رو وارد مي كنيد ) بكشيد (بكشيد و رها كنيد)
vراست کلیک



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ارسال فايل بدون اينترنت

HyperTerminal  برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد.

شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي (مانند
CD، ديسك و...) خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم.

HyperTerminal چيست؟


HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. در صورت كار با اين برنامه در بسياري از موارد شما ديگر نيازي به استفاده از اينترنت نخواهيد داشت، بنابراين قادريد در هزينه هاي اتصال به اينترنت تا حد زيادي صرفه جويي كنيد.

برنامه
Hyper Terminal به صورتي كاملاً ساده و آسان طراحي گرديده به صورتي كه شما با چند بار كار كردن با آن مي توانيد با نحوه كار كاملاً آشنا گرديد.

نكته: براي استفاده از
HyperTerminal شما به امكانات خاص نياز نداريد فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا شما از طريق خط تلفن فايل مورد نظرتان را ارسال و يا دريافت نماييد.

نحوه استفاده از Hyper Terminal

براي فعال نمودن
HyperTerminal در ويندوز xp به روي كليد Start كليك نموده و از منوي كشويي ظاهر شده به ترتيب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر فوق يك نام را براي اتصال وارد كرده و از قسمت
Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روي كليد OK كليك كنيد.

در پنجره
Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.

نكته: در قسمت
phone number شما بايد شماره تلفن شخصي كه مي خواهيد براي او فايل مورد نظرتان را ارسال كنيد را وارد نماييد.

در پنجره
Connect شما كافي است بر روي كليد Dial كليك كنيد تا شماره گيري انجام گيرد. در اين مرحله در صورتي كه مي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سكونت خود دهيد كافي است برروي كليدهاي Modify يا Dialing properties كليك كرده و در كادرهاي محاوره اي ظاهر شده تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد. بعد از چند لحظه شماره گيري توسط مودم انجام مي شود.

تنظيماتي كه فرد گيرنده بايد انجام دهد

براي دريافت يك فايل از طريق
HyperTerminal فقط كافي است در پنجره اصلي برنامه از منوي Call گزينه Wait For a Call را انتخاب نماييد. بعد از چند لحظه شما مي توانيد فايلهاي ارسالي را دريافت كنيد.

ارسال فايلها

بعد از اينكه در پنجره
Connect تنظيمات مربوطه را انجام داديد و توسط شماره گيري به شماره مربوطه متصل شديد. براي مشخص كردن فايلهاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send File را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Send File در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادر محاوره اي ظاهر شده براي انتخاب فايل مورد نظرتان بر روي كليد
Browse كليك كنيد تا كادر محاوره اي Select File to Send در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر محاوره اي فوق شما كافي است فايل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روي كليد
Open كليك نماييد و در كادر محاوره اي Send file بر روي كليد Send كليك كنيد تا عمل ارسال انجام پذيرد.

ارسال پيغام به صورت متن

بعد از اينكه به شماره مورد نظرتان متصل شديد در پنجره اصلي برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقيم مي توانيد متن مورد نظرتان را تايپ نماييد. متن تايپي در اين قسمت براي دوست شما كه به كامپيوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شديد نيز قابل مشاهده مي باشد.

مشخص كردن محلي براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي

شما به سادگي مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي از طريق برنامه را به صورت پيش فرض تعريف نماييد. براي اين منظور از منوي
Transfer گزينه Receive File را انتخاب نماييد تا كادر محاوره اي مربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در كار محاوره اي فوق شما با كليك نمودن كليد Browse مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايل دريافتي تعيين نماييد.

ذخيره سازي اتصال

بعد از برقراري ارتباط از طريق برنامه
Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظور از منوي كشويي File گزينه Save را انتخاب كنيد. با اين كار اتصال شما با اسمي كه شما براي آن مشخص نموده ايد ذخيره مي گردد، براي برقراري اتصال براي دفعات آتي، در زير منوي Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications كافي است به روي نام اتصال فقط كليك كنيد.

قطع نمودن اتصال

بعد از اينكه فايل هاي موردنظرتان را براي دوستانتان ارسال كرديد و يا از آنها دريافت كرديد، براي قطع نمودن اتصال به روي گزينه
Disconnect كليك نماييد تا اتصال شما قطع گردد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عكس گرفتن از فايل ويدئويي با media player

شاید براتون جالب باشه که بدونید ،  که  با خود برنامه  Media  Player  ویندوز هم میشه عکس گرفت  یا

به اصطلاح کامپیوتری Capture  کرد .

نکته :  (  البته تا اونجائی که من میدونم فقط در  Media  Player 7.x.x  و  Media  Player  9.x.x 

و   Media  Player  10.x.x ).

انجام اینکار به راحتی آب خوردنه . فایل ویدئویی خودتون رو با  Media  Player  باز کرده  و کلیدهای

ترکیبی   Ctrl + i  رو با هم زده و  بعد از اون مسیری رو برای تعیین ذخیره فایل در کامپیوترتون  بدهید .



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» قابليت هاي گوگل

چک کردن زمان و آب و هوا
می خواهید بدانید که ساعت چند است؟  فقط "Time” را جستجو کنید و گوگل ساع را به وقت محلیتان به شما می گوید. یا می توانید "Time in ……………”‌ را تایپ کنید و به جای نقطه چین ها هر شهر جهان را که خواستید تایپ کنید و گوگل زمان آن شهر را به شما می گوید. این روش، یک راه بسیار عالی برای یاقتن این که یک نفر چند فاصله زمانی با شما فاصله دارد، می باشد.

همین روش برای آب وهوا هم صادق است. فقط کافیست تایپ کنید "Weather”‌ و گوگل هوای ۴ روز آینده ی محل زندگیتان را به شما نشان می دهد. یا "Weather in ……………” می تواند پیش بینی آب و هوای هر شهری که می خواهید را به شما بدهد. با یک کلیک کوچک نیز واحد دمای هوا از فارنهایت به سانتیگراد یا بالعکس امکان پذیر است.



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
»

زمین لرزه
مرکز ژئوفیزیک آمریکا تمامی ارتعاشات زمین را ثبت می کند. با توجه به فجایع هائیتی و ژاپن، شاید بد نباشد که بدانید اطرافتان چه اتفاقاتی برای گسل های زمین می افتد. "Earthquakes”‌ را در گوگل تایپ کنید و بلافاصله لیست لرزشهای اخیر زمین را به همراه میزان بزرگی و درجه و قدرت آن به همراه لینک نقشه ی محل وقوع زلزله را دریافت کنید.



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» قابليت هاي گوگل

جستجوی صوتی
قابلیتی که از یکم تیر در گوگل فعال شد جستجوی صوتی است.شما می گویید و گوگل جستجو می کند. به همین سادگی!!! ،  ابتدا با مرورگر کروم به سایت گوگل می روید و بر روی Voice Search کلیک می کنید. سپس در صفحه ی بعدی بر روی Try Voice Search Now کلیک می کنید و در میکروفون عبارت یا کلمه ی مورد نظر را می گویید و گوگل برای شما به جستجو می پردازد بدون هیچگونه تایپ و کلیکی!



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» راجع به كامپيوتر

کامپیوتر یک دستگاه محاسبه گر پیچیده است.
کامپیوتر ماشینی قابل برنامه ریزی(مهمترین ویژگی) است که از ترکیب اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده است.
داده (Data) به مجموعه اطلاعات خام پیش از پردازش گفته می شود.
به مجموعه ای از حروف علائم و نشانه ها ی وارد شده به کامپیوتر داده گفته می شود.
اطلاعات (Information) به داده های پردازش شده گفته می شود.
پردازش (Process) به مجموعه عملیاتی که بر روی داده ها صورت می گیرد گفته می شود.
کامپیوتر ماشینی هوشمند و خلاق نیست.
کامپیوتر ها دارای ویژکی های سرعت، توانایی و دقت هستند.



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مخفي كردن آيكون هاي دسكتاپ

 

شاید بعضی مواقع و به دلیل خاصی نیاز باشد که آیکون های موجود در دیسکتاپ را از دید کاربر کامپیوتری مخفی کرد.

 برای اینکه تمامی آیکون های موجود در Desktop کامپیوتر خاصی را مخفی کنید مراحل زیر را انجام دهید .

 ۱) روی منوی Start و سپس Run کلیک کنید ، تایپ کنید regedit و OK کنید.

 ۲) از قسمت سمت چپ پنجره ی رجیستری به آدرس زیر بروید :

 :: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

3) حالا روی فولدر Explorer راست کلیک کنید و از منوی New گزینه ی DWORD Value را انتخاب کنید . با این کار می بینید که در قسمت سمت راست پنجره یک مقدار جدید ایجاد کرده اید . اسم این مقدار را NoDesktop بزارید . (اگر چنین مقداری از قبل وجود داشت نیازی نیست شما بسازید) . 

۴) مقدار NoDesktop را که تازه ساخته اید باز کنید :

  - برای مخفی کردن آیکون های Desktop مقدار ۱ را درون آن وارد کنید و Ok کنید .

  - برای ظاهر سازی دوباره ی آیکون ها مقدار NoDesktop را ۰ قرار دهید و یا کلاً خود فایل NoDesktop را حذف کنید .

 ۵) سیستم را restart کنید تا تغیرات اعمال شوند .



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» حذف راست كليك در ويندوز

 

از طریق ترفند ریجستری و به روش زیر شما می توانید راست کلیک را از ویندوز حذف کنید :

 ۱- از منوی Start گزینه ی Run را انتخاب کنید و در کادر درون پنجره ی Run تایپ کنید Regedit و اینتر بزنید .

 ۲- حال به آدرس زیر بروید :

 HEKY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

3- پس از این که به آدرس بالا رفتید با راست کلیک در سمت راست پنجره یک داده از نوع Binary value ایجاد کنید و نام آن را NoViewContextMenu بگذارید .

 ۴- داده ای را که ایجاد کردید باز کنید و مقدار آنرا ۰۱ ۰۰ ۰۰ ۰۰ بگذارید .

 ۵- حال ویندوز را Restart کنید . می بینید که راست کلیک کار نمی کند .

  توجه:  برای برگرداندن به حالت اول کافی است به آدرس گفته شده بروید و داده ای را که ساخته اید حذف کنید .

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب